Life: 2017 in review

En toen was het ineens oudjaarsdag 2017 en had ik al bijna een heel jaar niet geblogd. Ehm... oeps! De afgelopen dagen las ik het ene jaaroverzicht na het andere en besloot ik toch ook mijn jaaroverzicht van 2017 te schrijven. Dus hierbij! Ik gebruik hetzelfde lijstje met vragen als vorig jaar, hier en daar misschien iets aangepast.

Did you do anything in 2017 that you've never done before?
Nou ehm... zwanger worden! En zwanger zijn, vervolgens :)
Om salarisverhoging vragen, had ik ook nooit eerder gedaan. Voor alles een eerste keer!
Ook fotografeerde ik voor het eerst een uitvaart, op verzoek van een vriendin.
Ik voltooide een 100 dagen project!
Oh, en ik verkocht mijn eerste kunstwerkjes.

Which countries/cities did you visit?
Slovenië, de Ardennen, Rome, Winterberg, Aken, Rotterdam, Groningen, Den Haag, Maastricht, Heusden, de Efteling :)

What was your biggest success in 2017?
Zwanger worden! Ik vind het zo bijzonder dat het gewoon gelukt is. Dat onze lichamen deden wat ze moesten doen, en dat nu mijn lichaam en dat kleine lijfje dat in mijn buik woont gewoon weten wat ze moeten doen om te zorgen dat er straks een af kindje uit komt. Ik vind het echt mega bijzonder.
Op werkgebied is mijn grootste succes dat ik straks na mijn verlof voor 3 dagen in de week terug mag komen, op een vast contract! De afgelopen 3,5 jaar werkte ik al bij dit bedrijf, maar altijd via een detacheringsbureau. Afgelopen maand heb ik mijn contract getekend om in vaste dienst te komen!
En op creatief gebied was het voltooien van mijn 100 dagen project wel een dingetje, daar ben ik ook best wel heel trots op :)

Best stuff?
Ehm... De laptop die ik technisch gezien eind 2016 kocht, maar pas in 2017 in gebruik nam. Het is een HP Envy en hij is zo heerlijk snel, handzaam en hij typt zo fijn!!
Daarnaast ben ik echt heel blij met mijn Kobo e-reader. Het heeft een tijd geduurd voor ik overstag was, maar MAN wat is het fijn! Vooral in bed is het zo lekker handzaam, en als ik in slaap val hoef ik niet meer later het licht uit te doen en ben ik ook niet kwijt waar ik nou gebleven was. WIN!
Mijn bureau dat we van zolder naar de woonkamer verplaatst hebben - het heeft echt gemaakt dat de stap naar creatief zijn veel kleiner is geworden. Anders weet ik bijvoorbeeld niet hoe succesvol mijn 100 dagen project was geweest.
Oh! En mijn Fitbit! Die is me in korte tijd heel dierbaar geworden, nummertjes freak als ik ben, haha.


Best podcasts?
Ik heb echt heel veel en graag geluisterd naar Harry Potter And The Sacred Text, Young House Love Has A Podcast, en The Guilty Feminist. Een mooie mix van mijn verschillende interesses :)

Did anything make you really happy?
Een beetje voor de hand liggend, maar natuurlijk die twee streepjes op de zwangerschapstest. En het vooruitzicht om samen met Imre ouders te worden van zo'n klein hummeltje... Ik heb er zo'n zin in.
De 3 dagen die we met vrienden in Rome doorbrachten waren echt heel erg tof, ik heb me die dagen zo ontzettend vermaakt!
En verder zoveel kleine dingetjes - schopjes in mijn buik die steeds sterker worden, lieve reacties van vrienden en familie op mijn zwangerschap, het halen van mijn leesdoel van 30 boeken in 2017, meerdere keren sneeuw dit jaar (waaronder op mijn verjaardag!), verschillende avondjes en weekenden met lieve vrienden...


And sad?
Het blijft moeilijk, zeker tijdens overweldigend mooie momenten als een zwangerschap, om Imres vader te moeten missen. We hebben het er veel over en het heeft zijn plekje, maar het gemis blijft pijn doen.
Daarnaast zijn er te veel ouders van vrienden en familieleden te jong overleden het afgelopen jaar. Het is zo onwerkelijk dat we langzaam bij de leeftijd aankomen dat het vaker dan sporadisch gebeurt.

Soundtrack of the year?
Ik heb heel veel naar de muziek van Beauty and the Beast geluisterd, en naar die van Lalaland <3

Were you happier or sadder this year compared to previous years?
Blijer, denk ik, en niet alleen door de obvious zaken als mijn zwangerschap. Het lijkt erop dat ik dit jaar de winterblues aardig buiten de deur weet te houden (al moet ik niet al te hard juichen, we zijn nog maar op de helft van de donkere maanden). Yay voor mijn wake-up-light, en voor een flinke dosis vitamine D elke ochtend. Ok ok, en ik denk dat die kleine in mijn buik ook wel mee helpt, of het nou hormonaal, psychisch of beiden is.


Favorite TV?
Call The Midwife, Designated Survivor, 13 Reasons Why, Het Geheime Dagboek Van Hendrik Groen, Jane The Virgin, The Flash.

Best movie?
Lalaland! Ik heb gejankt tijdens die film, niet normaal. Volgens mij zag ik 'm ook op het perfecte moment, en kwam 'ie daardoor ook zo onwijs binnen.

Best book you read this year?
Met stip op één: The Book Thief door Markus Zusak. Alleen maar hartjes voor dit boek. Ik moest even wennen aan de schrijfstijl, maar toen ik daar eenmaal doorheen was... Dit boek is echt een ode aan de liefde, de vriendschap en het leven. Gaat dat lezen!
Andere fijne boeken die ik las dit jaar waren All The Bright Places van Jennifer Niven, Dark Matter van Blake Crouch, I'll Give You The Sun van Jandy Nelson en Pogingen Om Iets Van Het Leven Te Maken van Hendrik Groen. Als je het trouwens leuk vindt om te volgen wat ik lees, kun je hier mijn Goodreads account vinden!


What did you do on your birthday this year?
's Ochtends hadden we een intakegesprek voor de kraamzorg, 's middags ging ik met een paar vriendinnen heerlijk high-tea-en bij de Yoghurt Barn hier in Den Bosch (aanrader, heel lekker en gevarieerd!), en 's avonds samen met Imre, een pizza en Netflix op de bank. Het was klein, rustig en perfect.

Other highlights this year?
Spreken over een niet-academische carriere voor studenten van de master Neurosciences aan de VU (de master die ik gevolgd heb). Het gaf me zo'n goed beeld van hoe ver ik gekomen ben sinds ik daar voor het laatst de deur uit liep!
Samen met Marion naar de Harry Potter expositie in Utrecht en vervolgens de rest van de middag kletsen en theetjes drinken. Dat was een fijne dag <3
Met Willemijn weer naar het Dutch Tea Festival, we zijn echt thee-nerds met z'n tweeën en het is zo fijn om een dagje tussen andere, nog wel grotere thee gekken rond te lopen :)
De lustrum editie van ons jaarlijkse Wie Is De Mol weekend! Ik zat dit jaar weer in de organisatie en het was echt een heel geslaagd weekend, wij als organisatie waren in ieder geval tevreden en trots!

Is there anything you missed in 2017 that you want to have in 2018?
Meer sporten! Door mijn zwangerschap is dat op een wat lager pitje komen te staan, ik had er gewoon echt geen puf meer voor om naast een fulltime baan 's avonds ook nog te gaan sporten. Nu is mijn verlof begonnen, en als Imre zo na de kerstvakantie weer aan het werk is (en ik van deze rotverkoudheid af ben) ga ik lekker veel wandelen en wil ik minstens een keer in de week gaan zwemmen. Ik mis het namelijk wel ontzettend, het bewegen, en ik wil zo fit mogelijk die bevalling tegemoet!
Ook zou ik best wel weer wat meer willen fotograferen. Mijn camera heeft het rustig gehad dit jaar, te rustig. Ik denk dat dit best wel eens helemaal goed zou kunnen komen het komende jaar, haha.

Greatest wish right now?
Een comfortabel laatste deel van mijn zwangerschap, een voorspoedige bevalling en een gezond kindje! Weer zo'n inkopper, haha.
Verder hopen we in 2018 toch echt ons droomhuis te vinden, hoop ik in het moederschap een weg te vinden om creatief te blijven, en goed voor mezelf te kunnen blijven zorgen.

New Year's resolution?
Ik heb lang getwijfeld of ik doelen wilde opstellen voor dit jaar. De komst van een kleintje brengt zo veel verandering met zich mee, dat ik het echt moeilijk vind om daar nu al op in te spelen. Heel concreet dus nog niet. Wat ik me wel voorneem is om te proberen aanwezig te zijn. Ik wil het allemaal zo bewust mogelijk meemaken. Je hoort van iedereen dat het zo snel gaat, dat ik nu al last heb van een soort FOMO, haha.
Ik heb ook lang gezocht (ja, voor het eerst echt actief gezocht!) naar een One Little Word voor 2018, ook dat vond ik dit jaar heel moeilijk. Gisteren was ik weer aan het zoeken, en toen kwam mijn woord ineens bovendrijven. Het kwam echt van binnen, het was niet een woord dat op dat moment op het scherm van mij iPad stond. En ik wist meteen dat ik 'm had. Direct had mijn hoofd 5 verschillende gebieden waarop ik het kon toepassen en 10 creatieve manieren om het vast te leggen. Dan weet je dat het goed zit, haha. Mijn woord voor 2018 is HERE: hier.
We zullen zien wat 2018 en HERE me gaan brengen!

Gelukkig Nieuwjaar, lieve lezers (zijn jullie er uberhaupt nog na een jaar stilte...?).
Hopelijk tot snel!

1 opmerking :

  1. Do you realize there is a 12 word phrase you can speak to your partner... that will trigger intense emotions of love and instinctual appeal for you deep within his heart?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, admire and look after you with all his heart...

    ===> 12 Words Who Trigger A Man's Love Response

    This instinct is so built-in to a man's genetics that it will drive him to work better than ever before to take care of you.

    Matter of fact, triggering this dominant instinct is absolutely binding to getting the best ever relationship with your man that as soon as you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly notice him open his heart and soul for you in such a way he never expressed before and he'll distinguish you as the only woman in the universe who has ever truly interested him.

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top